نوشته شده توسط : negaco

 اتصال به  DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت

یکی از اولین چیزهایی که مردم می خواهند در مورد سیستم نظارتی و دوربین مدار بسته خود بدانند  این است که آیا آنها توانایی اتصال به اینترنت را برای مشاهده از راه دور دارند. در گذشته، سیستم های امنیتی باید توسط یک نگهبان در یک اتاق دور نظارت شوند که تمام طول روز باید مشغول تماشای مانیتور مطمئن شوند تا هر اتفاق بررسی شود. گزینه دیگر بازگشت و بررسی فیلم پس از رخ دادن، اما پس از آن آسیب ممکن است رخ دهد. امروزه بسیار مهم است که قادر به مشاهده سیستم دوربین مدار بسته خود را از راه دور باشید به طوری که بتوانید آن را در زمان واقعی مشاهده کنید. فناوری بسیار پیشرفت کرده است که قادرید اطلاعات را  به طور مستقیم با  تلفن همراه یا رایانه لوحی خود دریافت کنید. این می تواند به آسیب دیدن  اموال و یا به سرقت رفتن  منجر شود. با مشاهده ضبط ویدئو دیجیتال (DVR) از طریق اینترنت، شانس بسیار بهتری در متوقف سازی  جرم و جنایت دارید.

هر کسی نمی تواند  تکنولوژی را  درک کند. من در طول سال آموخته ام  که بسیاری از چیزهایی که ممکن است به نظر برای کسانی که از کامپیوتر به صورت روزانه استفاده می کنند ساده باشد  مانند یادگیری یک زبان دیگر، برای دیگران بدون تجربه گسترده نیست. در هر صورت، در پایان این مقاله امیدوارم که به شما نشان دهم چگونه DVR خود را از بالا به پایین به اینترنت متصل کنید  به طوری که درک کامل از اتصال ، پیکربندی تمام تنظیمات مورد نیاز، بدست آورید.  بسیاری از آموزش های آنلاین به شما نشان دهد که چگونه سیستم امنیتی خود را بسیار کوتاه و دقیق به اینترنت متصل کنید  و درک به اندازه کافی از آن بدست آورید.



:: برچسب‌ها: اتصال به DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت , آموزش نصب DVR , آموزش نصب دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

 در هنگام انتخاب یک مدل دوربین مدار بسته، ما معمولا به تنظیمات دوربین مدار بسته در شرایط مختلف علاقه مند هستیم. البته، مدل های پیشرفته تر دوربین مدار بسته دارای قابلیت های بیشتری هستند ، دستگاه های ساده تر برخی از پارامترهای ثابت شده را دارند. با این حال، به منظور استفاده کامل از تنظیمات، لطفا به داده ها و تابچه های راهنمای فنی کاربران مراجعه کنید. ما در اینجا در مورد تعدادی از تنظیمات معمول که بر کیفیت تصویر، مثبت و منفی تاثیر دارند بحث می کنیم . چنین دانشی کمک خواهد کرد تا  به بهترین نتایج عملی عملیات دوربین مدار بستهدست یابیم. تاثیر تغییرات تنظیمات دوربین مدار بسته برای دوربین ACTI نشان داده خواهد شد، اما قوانین برای انواع دیگر دوربین ها از تولید کنندگان مختلف استفاده می شوند.

وضوح و رزلوشن

پارامتر اصلی که توصیف کننده  کیفیت تصویر است وضوح آن است که به تعداد  نقاط کل تصویر هم اشاره دارد.  البته، هر چه رزولوشن بالاتر  باشد، کیفیت تصویر و یا منطقه بزرگتر تحت نظارت بهتر است. در مقابل، این کار به پهنای باند بیشتر و افزایش حجم مواد ضبط شده نیاز دارد.

رزولوشن معمول : CIF (320 * 240)، VGA (640 * 480)، D1 (720 × ۵۷۶)، SXGA (1280×1024 و)، UXGA (1600 * 1200).



:: برچسب‌ها: بهینه سازی تنظیمات دوربین مدار بسته , تنظیمات دوربین مدار بسته , نصب دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

سرعت شاتر دوربین مدار بسته

تصور کنید یک دوربین مدار بسته عکس های ناگهانی زیادی در هر ثانیه می گیرد. بیشتر عکس های  ناگهانی زیادی در هر ثانیه به یک  تصویر  خفه و دقیق تر منجر می شود. سرعت بیشتر شاتر دوربین مدار بسته به معنای عکس های ناگهانی زیادی در هر ثانیه و جزئیات تصویری بیشتر است. با این حال سرعت شاتر دوربین مدار بسته و نور رابطه مضر و غیر مفید دارند. بنابراین روشنایی ویدئو می تواند به طور مستقیم با تنظیم سرعت شاتر کنترل شود.

WDR محدوده دینامیکی گسترده

این کارکرد می تواند از  تنظیمات روشنایی جداگانه برای مناطق منحصر به فرد همان تصویر استفاده کند.  WDR بسیار  برای برنامه های کاربردی که در آن تضاد کامل و تفاوت در روشنایی را می توان در ویدیوی همان دوربین مدار بسته انتظار داشت توصیه می شود:

AES –   شاتر الکترونیکی اتوماتیک

AGC – کنترل بهره خودکار

DSS   شاترینگ  آهسته دیجیتال

– LUX – AGC – سرعت شاتر – دوربین مدار بسته حداقل صحنه نورپردازی –

TVL خطوط تلویزیون دوربین مدار بسته – رزولوشن افقی

 

منبع: سرعت شاتر دوربین مدار بسته

 



:: برچسب‌ها: سرعت شاتر دوربین مدار بسته , شاتر دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

توضیحات مربوط به مشخصات دوربین مدار بسته

به پایگاه مشخصه دوربین مدار بسته آنلاین رایگان و دانش اصطلاحات خوش آمدید. به منظور تعیین مناسب ترین نوع دوربین مدار بسته و مدل برای یک برنامه، چند جنبه کلیدی از محیط باید  در نظر گرفته شود. برای هر پارامتر محیطی مانند شرایط نور، مسافت و غیره ، فن آوری های مربوطه ای برای تنظیمدوربین مدار بسته جهت عملکرد بهینه در این شرایط طراحی می شود. این فن آوری ها معمولا با اختصارات مانند AGC، BLC، DSS،  TVL و غیره بیان می شوند. فن آوری این اختصارات به وضوح تعریف شده اند و عملکرد آنها توضیح داده شده است ، که این تا حد زیادی به  انتخاب صحیح آنان کمک کرده است.

مشخصات فنی دوربین،  مرجع سریع

لیست تعاریف زیر  به عنوان یک ابزار جهت گیری اولیه عمل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا   یکی از لینک های درون مراجع سریع را انتخاب کنید و برای آموزش نصب دوربین مدار بسته از نوار بالایی سایت استفاده نمایید.

AES –   شاتر الکترونیکی اتوماتیک

فن آوری های الکترونیکی در دوربین مدار بسته– حساسیت به نور و در نتیجه روشنایی سیگنال های ویدئویی الکترونیکی را با افزایش و یا کاهش سرعت شاتر تنظیم می کند(ساده شده: شاتر سریع تر = ‘عکس های فوری در هر ثانیه “بیشتر = جزئیات بیشتر در ثانیه (به خصوص اشیاء در حال حرکت سریع واضح تر هستند) = اما روشنایی کاهش می یابد.

AES جایگزین و ناسازگار / با یک اتو اوریس است. اتو اوریس نور با افزایش و یا کاهش مکانیکی عنبیه باز لنز دوربین مدار بسته را  بیشتر تنظیم می کند.



:: برچسب‌ها: لغت نامه جامع دوربین مدار بسته , اصطلاحات دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

نکاتی در مورد انتخاب لنز دوربین مدار بسته امنیتی با امنیت پروماکس

اگر شما می خواهید منطقه محدود را مشاهده کنید، مانند ورودی،  باید به سراغ  ۸mm روید (باعث می نحوه انتخاب یک لنز دوربین مدار بسته مناسب در ۳ مرحله آسان و صرفه جویی در انجام آن؟

  1. آیا باید از اوتو ایریس یا DC لنز استفاده کنم؟

می توانید پول را خرج نکنید و تنها زمانی از لنز عنبیه استفاده کنید که روشنایی هرگز تغییر نمیکند. به عنوان مثال: روشن کردن فروشگاه یا دفتر.

در صورتی که نور زیاد تغییرکند توصیه می شود از خودکار عنبیه استفاده شود.

  1. ۲. به چه لنزهای فاصله کانونی نیاز دارم؟


:: برچسب‌ها: لنز دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته , انتخاب لنز دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

آنچه (امیدواریم) تا کنون با مطالعه مقالات ما درباره دوربین مدار بسته و دی وی آر آنالوگ فهمیده باشید

در دنیای دوربین مدار بسته و DVR آنالوگ، تنها راه حل مناسب “خطوط افقی اندازه رزولوشن” است. زمانی که در مورد پیکسل عمودی تصویر صحبت می‌کنید مراقب باشید. وقتی دارید از خطوط افقی رزولوشن صحبت می‌کنید بدان معنی است که می‌توانید ۴۸۰ خط افقی سیاه و سفید متناوب نمایش داده شده را به صورت واضح و مجزا مشاهده کنید. به طور مشابه، رزولوشن افقی با خطوط عمودی تعریف می‌شوند. اثبات و آزمون رزولوشن افقی به کمی مهارت نیاز دارد. در یک سیستم دوربین‌ مدار بسته آنالوگ بدون اندازه گیری / آزمایش خطوط عمودی رزولوشن، هیچ راه دیگری برای نشان دادن رزولوشنی که سیستم قادر به نمایش آن هست وجود ندارد. حال این اندازه‌گیری و آزمایش می‌تواند از طریق فیزیکی یا با اجرای یک نرم افزار تست سیگنال روی کامپیوتر و مشاهده نتیجه باشد.

دوربین‌ مدار بسته آنالوگ امروزه بیشتر به ارائه طیف رزولوشن بین TVL۴۲۰ تا TVL ۷۰۰ می‌پردازند. برای کلوز‌اپ و مسافت‌های کوتاه، دوربینی با رزولوشن TVL کمتر می‌تواند باعث صرفه جویی مالی بیشتر برای‌تان شده و تصویر کافی دارای معیارهای‌تان را به شما ارائه دهد اما TVL ۷۰۰ و بالاتر تصاویر برتری هستند. تصاویر واضح‌تر و کنتراست بالاست. اگر رزولوشن عالی می‌خواهید، محدوده  TVL ۷۰۰-۶۳۰ رزولوشن تصویر مورد نظر شما خواهد بود. برای داشتن یک تصویر روشن و خوب عوامل دیگری مانند لنز، چیپ ست، لوکس درخشندگی، WDR و غیره نیز دخیلند.



:: برچسب‌ها: DVR و NVR , DVR در برابر NVR , تفاوت DVR و NVR , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

در ادامه تفاوت های رزولوشن DVR و NVR دوربین مدار بسته

شکل3-دوربین-مدار-بسته

در تصویر بالا، متوجه می‌شوید که عرض تصویر بیش از ارتفاع آن است. این مسئله نسبت ابعاد ۴×۳ نامیده می‌شود که ۳ واحد ارتفاع و ۴ واحد عرض دارد. اندازه رزولوشن افقی به صورت مقداری از خطوط سیاه و سفید عمودی تعریف شده که می‌توانید آن را در ۳ واحد از ۴ واحد ببینید. یعنی مقدار جزئیاتی که خواهید توانست در ۷۵ درصد (۴/۳) عرض تصویر اندازه گیری کنید. رزولوشن افقی تعداد خطوط عمودی سیاه و سفید متناوب است که می‌توان آن را به عدد ارتفاع تصویر تقسیم کرد، که این عدد همان خطوط تلویزیون (TVL)[۱] است. وقتی که در نظارت تصویری دوربین مدار بسته ویدئو آنالوگ دیجیتالی بشود، حداکثر مقدار پیکسل‌هایی که می‌توان ایجاد کرد به تعداد خطوط تلویزیون موجود برای دیجیتالی شدن بستگی دارد. حداکثر اندازه یک تصویر دیجیتالی شده معمولاً ۷۰۴x۴۸۰  (D1/ ۴CIF) است.



:: برچسب‌ها: DVR و NVR , DVR در برابر NVR , تفاوت DVR و NVR , دوربین مدار بسته , TVl ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

تفاوت بین رزولوشن  DVR / NVR

 

ضبط کننده ویدئویی دیجیتال (DVR) و ضبط شبکه‌ای (NVR) قلب سیستم دوربین مدار بسته هستند. این این دستگاه نتیجه نهایی فیلم‌تان را ارزیابی می‌کند. مصرف کننده به طور طبیعی قبل از تصمیم گیری برای خرید یک سیستم دوربین مدار بسته می‌خواهد بداند که رزولوشن آن چگونه است. کل سایت نگاکو پر است از مطالبی که به دنبال ارائه آموزش‌های لازم و کافی به کاربران این سیستم‌هاست. این بخش در مورد کیفیت‌ رزولوشن و مطالب مرتبط با آن صحبت خواهد کرد.

تفاوت را مشاهده کنید

شکل2-دوربین-مدار-بسته

 



:: برچسب‌ها: DVR و NVR , DVR در برابر NVR , تفاوت DVR و NVR , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

در طول این سالها بسیار به فناوری‌های نوین عادت کرده‌ایم و این فناوری‌ها به شکلی موثر در تار و پود زندگی‌مان تنیده شده است. در مبحث نظارت امنیتی دوربین مدار بسته دو فن آوری دیجیتال بسیار مهم وجود دارد که به طور معمول و به صورت روزانه مورد استفاده افراد جامعه قرار می‌گیرد؛ این دو فناوری DVR و NVR هستند. هر چند هر دوی این فناوری‌ها خدماتی مشابه ارائه می‌کنند اما با هم تفاوت اندکی هم دارند.

اولین و پیش از هر چیز بگذارید تعریف درستی از DVR و NVR ارائه کنیم:

  • [۱]DVR: ضبط کننده ویدئوی دیجیتال
  • [۲]NVR: ضبط کننده ویدئوی شبکه‌ای

حال که معنای اصلی این فن آوری‌ها را متوجه شدیم می‌توانیم عمیق‌تر به قابلیت‌های هر دوی این فناوری‌ها بپردازیم. اگر نگاهی به تفاوت‌های میان این بیندازیم به درک بهتر این موضوع کمک خواهد کرد که آیا برای سیستم نظارت دوربین مدار بسته  DVR بهتر است یا NVR.

شکل1-دوربین-مدار-بست-دی-وی-آر

شکل ۱. تفاوت میان NVR و DVR



:: برچسب‌ها: DVR و NVR , DVR در برابر NVR , تفاوت DVR و NVR , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

نظارت از راه دور دوربین مدار بسته

 

در گذشته، سیستم‌های دوربین مدار بسته معمولی تنها می‌توانستند ویدیو را به یک ایستگاه نظارت تنها انتقال دهند، اما این مورد در استفاده از سیستم DVR صادق نیست. دیجیتال ترین‌های نوع ضبط کننده‌های ویدئویی حال حاضر به شما اجازه دسترسی به فیلم دوربین مدار بسته از راه دور و از طریق اینترنت را فراهم می‌کنند. با اتصال دوربین‌های آنالوگ‌تان به یک دستگاه DVR، می‌توانید فید‌های ویدئویی را همزمان و به صورت واقعی از هر کامپیوتری که متصل به اینترنت باشد، و حتی از تلفن‌های همراه سازگار و یا PDA‌ها دستی تحت نظارت خود داشته باشید.

ذخیره سازی دیجیتال

چندی پیش، بیشتر سیستم‌های نظارتی دوربین مدار بسته تنها می‌توانستند تصاویر را روی نوار VHS ضبط کنند. ضبط روی نوار دارای اشکالاتی زیادی است. برای نمونه، نوار بزرگ و جاگیر هستند. علاوه بر این، تلاش برای یافتن فیلم ضبط شده بر روی نوار آنالوگ می‌تواند به کابوسی وقتگیر تبدیل شود. با DVR‌ها، فیلم‌های شما از فرمت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شوند، بنابراین شما خواهید توانست بدون به هم ریختگی تعداد زیادی ویدیو را روی آن ذخیره کنید. بعلاوه سرعت آن بیشتر و جستجو و مرتب کردن تصاویر آرشیوی بسیار راحت‌تر خواهد شد.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , نظارت دوربین مدار بسته از راه دور , کنترل دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

در ادامه علل مهاجرت از دوربین مدار بسته آنالوگ و DVR‌ها به دوربین‌های IP و دستگاه‌های NVR:

  1. قابلیت اطمینان / دوام – سیستم‌های دوربین مدار بسته IP مبتنی بر NAS ثابت کرده اند که سریعتر و مطمئن تر بوده و بیت‌های داده‌ها را به خوبی و دوام سیستم‌های قدیمی‌تر مورد استفاده در DVR‌ها و دوربین مدار بسته آنالوگ نگهداری می‌کنند. وقتی همه مزایای ذاتی دستگاه‌های NVR را همراه با مدیریت دادهRAID و دیسک‌های سخت حرفه ای در نظر می‌گیرید، لزوم حرکت به سوی دستگاه‌های NVR و دوربین‌های IP را بیشتر حس می‌کنید.
  2. امکان مدیریت – توانایی دسترسی به فایل‌ها و تماشای فیلم‌ها از هر مکانی در سطح جهان از طریق برنامه‌های تلفن همراه و فضاهای ابری از راه دور (با فرض داشتن اتصال به اینترنت) یکی از مزایای بارز راه حل ذخیره سازی ویدئو‌های نظارتی مبتنی بر IP هستند.
  3. بهبود کیفیت تصویر – هر روز بیش از پیش دوربین مدار بسته مبتنی بر IP بیشتری و با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تر به بازار تجهیزات مورد نظر راه پیدا می‌کنند. این دوربین‌ها وضوح تصویر بهتر، نظارت محیطی گسترش یافته‌تر و تصاویر بسیار دقیق‌تری را فراهم می‌کنند. در نهایت، با داشتن فایل‌های تصویری با کیفیت HD و دوربین‌های نظارتی مدار بسته بهتر و با‌کیفیت‌تر، آیا همه چیز بهتر به نظر نمی‌رسد؟
  4. پیروی از مقررات – با توجه به نگرانی‌های امنیتی و انطباق پذیری با یک محیط در سطح جهانی، مقررات سخت‌گیرانه‌تری در انواع و اقسام صنایع تصویب و ابلاغ شده است. بسته به استانداردهای نظارتی صنعت مربوطه، شرکت‌ها می‌توانند به میزان زیادی نیازمند حفظ و ذخیره داخلی (محلی) فایل‌های دوربین مدار بسته باشند. این مسئله می‌تواند بسیار هزینه بر و مستعد خطر باشد چرا که سیستم‌ها و دوربین مدار بسته امروزین هر روز بیش از پیش نیازمند محلی برای ذخیره اطلاعات خود هستند. نصب و راه‌اندازی سیستم شبکه محلی و راه دور بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.


:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته آنالوگ , دوربین‌ مدار بسته IP , دوربین مداربسته , DVR , NVR ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

علل مهاجرت از دوربین مدار بسته آنالوگ و DVR‌ها به دوربین‌های IP و دستگاه‌های NVR

  1. استفاده از زیرساخت‌های موجود حین سوئیچ – از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر دارند از سیستم‌های دوربین مدار بسته آنالوگاستفاده می‌کنند و می‌خواهند سرمایه‌های موجودشان را به حداکثر برسانند، تولید کنندگان برای نیل به این مقصود راه‌حل‌هاییایجاد کرده‌اند. یکی از این راه حل‌ها استفاده از نرم افزارهای مبدل جهت پشتیبانی از محیط ترکیبی است. از آنجاییکه عمر قطعات و تجهیزات آنالوگ / DVR رو به پایان نهاده، کاربران می‌توانند برای ارتقای سیستم‌هایشان به تجهیزات دوربین‌ مدار بسته IP و نصب و راه اندازی NVR هر بار تنها یکی از قطعات کل سیستم دوربین‌ مدار بسته را خریداری و آن را جایگزین دستگاه‌های قدیمی کنند. این روش محیط هیبریدی بهره‌وری سرمایه گذاری اولیه شرکت‌ها را به حداکثر می‌ساند و برای آن‌ها انعطاف پذیری در بودجه سیستم‌های نظارتی را به ارمغان می‌آورد.


:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته آنالوگ , دوربین‌ مدار بسته IP ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

علل مهاجرت از دوربین‌های آنالوگ و DVR‌ها به دوربین‌های IP و دستگاه‌های NVR

نظارت تصویری توسط دوربین مدار بسته امروزه در همه جا به چشم می‌خورد؛ از نصب و راه اندازی آن‌ها در منازل شخصی گرفته تا استقرارشان در شرکت‌های عظیم. با این که چند سالی هست که مهاجرت از دوربین مدار بسته آنالوگ به انواع IP آغاز شده و رو به افزایش گذاشته، بسیاری از شرکت‌ها بزرگ و کوچک هنوز بر سر جهش و نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته مبتنی بر IP مردد هستند. با استفاده از دوربین‌های HD، سیستم‌های مبتنی بر IP مزایای ذاتی ذخیره سازی بر روی شبکه را به میدان عمل نظارت تصویری آورده و نیاز کلی به ذخیره سازی را برآورده می سازند.

مسائل مربوط به هزینه‌های اولیه، نیاز به داشتن درک فنی از کارکرد بعضی از تکنولوژی‌ها و دیگر نگرانی‌ها وجود دارند اما واقعاً چرا بیشتر شرکت ها به یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر IP سوئیچ نمی‌کنند؟



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته آنالوگ یا IP , دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته آنالوگ , دوربین مدار بسته IP , DVR , NVR ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

اجازه دهید تفاوت های ظریف میان دو دستگاه ضبط ویدیوی دوربین مدار بسته DVR و NVR را توضیح دهیم. بیایید با ترسیم نام ساختاری آغازکنیم.

DVR (ضبط ویدیو دیجیتال): ریکوردر مبتنی بر دوربین مدار بسته IP و آنالوگ یک دستگاه الکترونیکی مصرف کننده و یا برنامه نرم افزاری است که ویدیو را در فرمت دیجیتال به یک درایو دیسک، درایو فلش USB، کارت حافظه SD یا دیگر دستگاه های ذخیره سازی انبوه محلی و یا شبکه ثبت و ضبط می کند . ریکوردر ویدیویی دیجیتال پیکربندی شده برای برنامه های امنیتی فیزیکی سیگنال های ویدیویی را از دوربین مدار بسته برای مقاصد تشخیص و اسناد و مدارک ثبت و ضبط می کند. بسیاری از این دستگاه ها برای ضبط صدا طراحی شدند ،  چه  در دوربین و یا به عنوان یک دستگاه جداگانه در یک منطقه جدا شده باشند. DVR ها به دستگاه هایی گفته می شوند که ویژگی های فراوانی دارند و گزینه هایی دارند که فراتر از ثبت تصاویر ویدئویی دیجیتال هستند و قبلا از طریق VCR  انجام می شدند. هر سیستم DVR VCR خوب دوربین مدار بسته انواع  نقش های ویدیویی را نسبت به تکنولوژی VCR از جمله رویداد، زمان، تاریخ و دوربین مدار بسته فراهم می کند .  همچنین کنترل بسیار بر کیفیت و نسبت  فریم اجازه می دهد فضای استفاده شده دیسک بهینه شود  و DVR نیز می تواند برای  بازنویسی قدیمی ترین فیلم های امنیتی که با دیسک پر تنظیم شود . در برخی از سیستم های امنیتی DVR دسترسی از راه دور به فیلم امنیتی با استفاده از کامپیوتر، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی همچنین با اتصال DVR به یک شبکه LAN که  دارای یک سرویس اینترنت است حاصل می شود. برخی از جدیدترین ریکوردرهای  ویدیویی دیجیتال شامل تجزیه و تحلیل ویدیو نرم افزار می شوند ، تا  قابلیت هایی مانند “سیستم زنگ خطر مجازی و یا حتی تشخیص اشیاء مختلف در صحنه فعال شوند. DVR های  امنیت ممکن است به صورت واحد مستقل یا مبتنی بر –PC دسته بندی شود. معماری DVR مبتنی بر PC یک کامپیوتر شخصی کلاسیک با کارت های گرافیک است که  برای ضبط تصاویر ویدیویی طراحی شده است. یک DVR مستقل به طور خاص به عنوان یک ضبط کننده ویدیویی دیجیتال با سیستم عامل و نرم افزار نرم افزار موجود در سیستم عامل و یا ساخته شده در حافظه فلش طراحی شده است.

ویژگی های سخت افزاری DVR ها ی امنیت بین تولید کنندگان متفاوت است و ممکن است شامل موارد زیر شوند:

طراحی شده برای نصب راک  و یا تنظیمات دسکتاپ.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , تفاوت های DVR و NVR , فرق DVR و NVR , دی وی آر , ان وی آر ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

در ادامه مطلب قبلی به توضیح نحوه انتخاب کابل مناسب در نصب دوربین مدار بسته می پردازیم. اگر چه دامنه استفاده از این کابل های به اندازه استفاده از دوربین ها نیست و هنوز هم دامنه  ان ها در انتخاب کابل مناسب برای سی سی تی می وسیع است. انتخاب کابل مناسب برایدوربین مدار بسته می تواند به تولید تصویر ویدئویی واضح، مواد کم تر و قیمت پایین تر و نصب آسان دوربین مدار بسته در آینده شود. انتخاب کابل نادرست می تواند هزینه بر،  پرصدا و یا تصاویر تیره و از دست دادن زمان و سبب شرمندگی شود. در این جا ویژگی های رایج که شما باید در استفاده از کابل دستی برای دوربین مدار بسته در نظر بگیرید آمده است.

امنیت مداخله: کابل هم محوری خط انتقال نامتعادل است و در مقابل مداخله حساس است. تکنسین ها از قرار دادن آن در نزدیکی منابع صوتی مثل کابل شارژ پرهیز می کنند. جفت پیچیده بدن محافظ ( یو تی پی) و از همان خانواده جفت پیچیده فویل شده ( اف تی پی) و جفت پیچیده شده ( اس تی پی)، خطوط انتقال متعادلی را ایجاد می کند. این کابل ها به طور ذاتی در برابر مداخله امن هستند.

امنیت حلقه زمینی: کابل هم محوری دارای امنیت حلقه زمینی نیست و می تواند در تصویر تولید صدا می کند. یو تی پی با استفاده از انتقال دهنده و گیرنده منفعل به منفعل کمی بهتر است هر چند یو تی پی با انتقال دهنده و دریافت کنندهای منفعل به فعال در هرز مان قابلیت تولید انتقال  بی صدا دارد.



:: برچسب‌ها: نصب دوربین مدار بسته , کابل دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

دوربین مدار بسته دید در شب می توانند در داخل و یا خارج از منزل نصب شود. حالت شبانه آن ها به صورت سیاه و سفید به همراه گرفتن تصاویر برجسته تراست در حالی که  جزئیات بیشتر از اشیاء جاندار و بی جان به یک اندازه نشان داده می شود.

دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب و روز و روشن کننده های آی آر دارای امکانات بیشتری برای افزایش امنیت دارایی شخصی شما در منزل هستند و تامین امنیت برای تجارت شما را به همراه دارند. این دوربین های امنیتی دید در شب دارای انواع مختلف برای برآورده کردن نیازهای امنیتی شخصی می باشند.

مهم نیست شما چه دلیلی برای نصب دوربین مدار بسته دید در شب دارید چون به هر حال دوربین مدار بسته به خصوص در شب به شما آرامش و آسایش خاطر می دهد. شما می توانید همزمان چندین نقطه از دارایی خود را در زمان حضور و یا حتی نبود شما در مکان زیر نظر داشته باشید. اگر چیزی مشکوک و یا فرد ناشناسی تشخیص  داده شود شما می توانید به مکان امنی بروید و با پلیس محلی تماس بگیرید در حالی که شما همچنان قادر به رصد  همه چیز در همه اوقات هستید. همچنین توجه داشته باید که ثبت ویدیو در شب ابزار بسیار با ارزشی است که می تواند به عنوان شاهد حیاتی در دادگاه استفاده شود. به خاطر داشته باشید که هر گونه جرایمی را بر روی ویدیو گرفته شده است به پلیس  گزارش دهید و یا برای آن ها کپی از از ویدیوهای ثبت شده بفرستید. ویژگی دوربین مدار بسته دید در شب و روز شرط اجباری برای کاربردها در مناطق، تجارت ها و منازل که نیازمند به امنیت بالا  برای رصد شدن در شب را دارند، می باشد.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته دید در شب , دوربین مدار بسته , نثب دوربین مدار بسته دید در شب , نصب دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

اگر برایتان سوال پیش آمده که از چه کابل هایی در نصب دوربین مدار بسته باید استفاده کنید حتما این مقاله را بخوانید.

کابل هم محوری: کابل هم محوری برای جریان کابل کوتاه  در محیط های با صدای پایین مناسب است. ساختار ضخیم آن امکان از دست دادن مقدار کمی سیگنال را ممکن می کند. در خطوط انتقال نامتعادل امنیت مداخله ای نسبت به کابل های جفتی متعادل ضعیف است و هیچ امنیت داخلی برای دوربین مدار بسته ندارد . کابل هم  محوری با  استاندارد های ساختار کابلی مثل ای آی ای / تی آی ای ۵۶۸ هم خوانی ندارد و از آی پی حمایت نمی کند. این کابل سنگین و گران قیمت و دارای انعطاف پذیری و ارتجاعی محدود است. نصب آن بسیار سخت، زمان بر و گران قیمت است. مجموعه رشته ای مجزا برای شارژ و یا آر اس -۴۸۵ تلمتری نیازمند است.

کابل سیامس: این کابل ، کابل هم  محور متصل به به رسانا گر شارژ است. این نتیجه دارای کشش کم تر برای  نصب دوربین مدار بسته است. این سیم سنگین تر از نوع هم  محوری و گران قیمت تر است. همه شرایط دیگر آن شبیه به نوع هم  محوری است.

کابل یو تی پی: پیشنهاد ما برای  امن ترین و ارزان قیمت ترین کابل های دوربین مدار بسته، کابل  یو تی پی است و قطر آن کوچک تر و به آسانی نصب می شود. همچنین  دارای استانداردهای لازم ساختار کابل های آی آی / تی آی ای ۵۶۶۸بی است که امکان استفاده آن در برای ویدئو، تلمتری، شارژ دوربین، صدا و آی پی/اثرنت را فراهم می کند. عملکرد آن  از درجه صدا تا گیگا بیت ( دسته بندی ۶) تا  هر یو تی پی طبقه بندی  شده که برای ویدیو استفاده شده  است، متغییر است.



:: برچسب‌ها: نصب دوربین مدار بسته , کابل دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

شارژ شبکه ای دوربین مدار بسته به چه معنا است

شارژ بر روی اثرنت (پی ا ای) تکنولوژی است که به کابل های شبکه ای امکان حمل نیروی الکتریکی را می دهد. برای مثال دوربین مدار بسته دیجیتال معمولا نیازمند دو نوع اتصال به هنگام نصب هستند:

ارتباط شبکه ای: به منظور ارتباط با ثبت کننده ویدئویی و نشان داده تجهیزات

اتصال به منبع نیرو: با وارد شدن شارژ الکتریکی، دوربین مدار بسته شروع به عمل کردن می کند

هر چند، اگر دوربین پی ا ای وصل شود اتصال شبکه ای نیازمند ایجاد شدن است زیرا آن می تواند جریان الکتریکی را از این کابل دریافت خواهد کرد.

چرا شما از پی ا ای استفاده می کنید؟

تعیین شارژ بر روی اثرنت فواید زیادی را به هنگام اتصال ایجاد می کند:

صرف زمان و هزینه کم تر: با کاهش زمان و هزینه داشتن نیروی الکتریکی به هنگام نصب کابل ها، کابل های شبکه ای به جریان الکتریکی کافی برای منطبق شدن با آنها نیازمند نیستند و می توانند در هر جایی نصب شوند.

انعطاف پذیری : بدون وصل شدن به خروجی الکتریکی وسایلی مثل دوربین های آی پی و  نقاط دسترسی بی سیم می تواند در هرجایی که شما بیشتر نیاز دارید وصل شوند  و اگر لازم باشد به آسانی جابجا شوند.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , شارژ دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته آی پی , دوربین مدار بسته IP ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

اطلاعات مورد نیاز شما برای دوربین مدار بسته دید درشب

دوربین مدار بسته اجزای اصلی برای تامین امنیت در منازل و یا سیستم های امنیتی تجاری هستند. دوربین مدار بسته دید درشب قابلیت مانیتور در محیط های با نور کم تا کاملا تاریک را بدون کاهش کیفیت تصویر دارد.

اگر شما برای حفاظت از دارایی های خود نیازمند استفاده از تکنولوژی حفاظتی دید در شب هستید فواید استفاده از دوربین مدار بسته دید در شب و یا دوربین های حفاظتی دید در شب را که مجهز به روشن کننده های آی آر یا InfraRed(IR) هستند و به شما این امکان  را می دهند تا به وضوح از آن چه که بیرون از در و پنجره منزل شما اتفاق می افتد ببینید، در نظر بگیرید. دوربین مدار بسته دید درشب که امروزه تولید می شوند به هدف تامین امنیت منزل شماعملکرد بالا و قیمت خوبی دارند. شما لازم نیست نگران کیفیت پایین تصویر و غیر قابل تشخیص بودن تصاویر گرفته با این دوربین ها در شب باشید.  با استفاده از دوربین مدار بسته دید در شب، شما قادر خواهید بود تا محیط اطراف دارایی خود را حتی زمانی که بیرون کاملا تاریک است، ببینید.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته دید در شب , دوربین مدار بسته آی آر , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

دستگاه NVR تحت شبکه نوعی دستگاه ضبط ویدیویی تحت شبکه برای دوربین مدار بسته است که بر روی درایو و یا حافظه اطلاعات ضبط شده ازدوربین مدار بسته را ذخیره می کند. از مبدل در دستگاه NVR تحت شبکه استفاده می شود. ان وی آرها تعداد کانال و خروجی و ورودی متفاوتی دارند که از چهار تا ۳۲ تا هستند. وقتی می گویند ورودی ان وی آر یعنی دستگاه تا چه اندازه و حجمی توانایی ذخیره اطلاعات را دارد. برای خریددوربین مدار بسته و ان وی آر پیشنهاد می کنیم ابتدا از حجم ترافیک شبکه خود آگاه شوید.

ضبط کننده های شبکه ای یا به اختصار ان وی آر ثبت کننده های ویدیو هستند که برای کار با دوربین مدار بسته طراحی شده اند. این سیستم ها دارای قدرت اجرایی بالا هستند که آن ها را قادر می کند تا همزمان تصاویر ویدیویی را از چندین دوربین چند مگا پیکسلی مورد ضبط قرار دهند.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته , دستگاه NVR تحت شبکه , nvr , ان وی آر , ضبط کننده ویدیوی NVR ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

لنزهای چند کانونی لنزهای دوربین مدار بسته هستند که دارای طول  کانونی هستند که در آن تمرکز با تغییر طول  کانون (و یا وسعت آن) تغییر می کند. در مقایسه با لنزهای زوم ( دستی) که در میزان تمرکز خود در زمان زوم لنزها ثابت می مانند ( تغییر طول  تمرکزو وسعت آن) . بسیاری ازاین به اصطلاح لنزهای فوکال  به خصوص در نمونه های دوربین مدار بسته لنزی ثابت واقعا از نوع لنزهای چند کانونی هستند.

لنزهای چند کانونی تصویر چپ با mm 2.8 در محل تمرکز است. تصویر میانی باmm 12 با تمرکز در سمت چپ تصویر تنها از زاویه با mm 2.8 است. تصویر راست در زاویه mm 12 دوباره تمرکز کرده است. نقطه بسته شده طول  تمرکز و نقطه بعدی محل تمرکز است.

برای یک انسان تازه کار، سیستم دوربین مدار بسته می توانند به نظر گیج کننده باشند. سوالی که اغلب از سوی خریداران پرسیده می شود این است که لنزهای چند کانونی چه هستند. دو نوع اصلی از لنزهای دوربین مدار بسته وجود دارد. شما می توانید یک لنز ثابت داشته باشید و یا از لنزهای چند  کانونی استفاده کنید. لنز های ثابت لنز های دارای دهانه ای هستند که قابل تغییر نیستند. اما آن ها برای هر دو کاربرد و یا تطابق استفاده نمی شوند. زمانی که شما یک لنز ثابت می خرید می خواهید از یک تنظیم کننده لنز استفاده کنید تا از گشادی مناسب لنز اطمینان حاصل کنید. چون  شما زمانی که ان را نصب کردید نمی تونید آن را تطبیق دهید.



:: برچسب‌ها: لنزهای چند کانونی , لنز دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

دوربین مدار بسته سیم دار بهترین انتخاب هستند چون دارای کیفیت تصویربرداری عالی هستند و هیچ عامل مداخله کننده ای که بر روی کیفیت تصویر اثر بگذارد در آن ها وجود ندارد و از شبکه های بی سیم ارزان تر هستند. آن ها می توانند حدود هزار فوت دورتر از سیستم هایDVR نصب شوند بدون آن که تغییری در سطح کیفیت آن ها ایجاد شود.

شما نباید دوربین خود را با استفاده از دوربین مدار بسته سیم دار شارژ کنید به دلیل اینکه کابل سیامس تامین کننده ویدئو و شارژ به طور همزمان در یک کابل  مشترک است این به شما این اجازه را می دهد تا دوربین خود را به دی وی ار نصب کنید و آن ها را ازرا دور شارژ کنید. پیشرفت های زیادی در حوزه دوربین مدار بسته سیم دار وجود دارد و کابل سیمس از پیش بریده شده به طور رایج به اضافه  یک حلقه فیلم استفاده می شود. برای کار کردن در مدت زمان طولانی تر ۷۰۰۰ Ft. استفاده از کابل سی ای تی ۵ ای و کانگتر های بالون ویدیویی پیشنهاد می شود. با استفاده ار این روش، سیگنال ویدئویی می تواند به حدود ۱و۳۰۰Ft. ارتقا یابد.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته سیم دار , دوربین مدار بسته با سیم , دوربین مدار بسته , دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

کندی تصویر در ویدیوی دوربین مدار بسته چه علتی دارد آیا به نصب دوربین مدار بسته مربوط است؟ یا به نوع آن؟ بهترین و گرانترین دوربین مدار بسته نیز این مشکل را خواهد داشت؟ باید بگوییم که قیمت، کندی زمان را تعیین نمی کند. یعنی ارتباطی به گرانترین و بهترین ندارد.

شما باید بر اساس نیازهای خود ی پکیج خوب انتخاب کنید. در معمولی و ساده ترین حالت باید حداقل سه دوربین مدار بسته داشته باشید. شاید حتی مثلا نیازی نباشد که هر سه دوربین را شبیه به هم بخرید. شاید برای یک اتاق به نوع دیگری از دوربین مدار بسته احتیاج داشته باشید.

همه دوربین های امنیتی سبب به تعویق افتادن زمان به جای زمان واقعی می شوند و هزینه و یا کیفیت دوربین شدت به تعویق افتادن را تعیین نمی کند. در مورد بیشتر دوربین هایی که من آن ها را آزمایش کرده ام کندی زمان ۵ تا ۱۰ و یا بیشتر است. می توان وارد دامنه دید ویدئویی شد و از کامپیوتر آن را مشاهده کرد.



:: برچسب‌ها: نکاتی درباره نصب دوربین مدار بسته , نکات نصب دوربین مدار بسته , نصب دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : negaco

دوربین مدار بسته بی سیم بهتری و کاربردی تر است یا دوربین مدار بسته با سیم؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. زمانی کهدوربین مدار بسته بی سیم را روشن می کنم دسترسی من به اینترنت از سرعت ۱۰۰ Mbps  برای دانلود به سرعت ۰.۴۰Mbps کاهش می یابد. به خصوص این میزان بی استفاده است. همانطور که قبلا اتفاق افتاده است دوربین های امنیتی بی سیم و دریافت کننده های آن بر روی جریان ۲.۴GHz مثل بسیاری از اتصال دهنده های اینترنتی بی سیم در جریان هستند. در نهایت، باید یک دسترس اینترنتی بی سیم خانگی که از جریان جدید ی۵GHz حمایت می کند و جایگزین ابزار اینترنت ی که در دامنه ۲.۴GHz است، شود.  دوربین های بی سیم نیازمند هیچ تنظیماتی برای ایجاد امکان کانال های بی سیم و یا تغییر جریان را نیستند. دوربین های مقاوم در برابرتغییرات  آب وهوایی به ندرت ضد آب هستند

بیشتر دوربین مدار بسته های خارج از منزل و یا مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی در برابر بارش باران خراب می شوند. اگر قصد دارید بیرون از ملک خود و در محیط خارجی دوربین مدار بسته خود را قرار دهید باید از نوع مقاوم آن استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: دوربین مدار بسته بی سیم , دوربین مدار بسته با سیم , دوربین مدار بسته , انواع دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1395 | نظرات ()